POLSKA AKADEMIA CERTYFIKOWANEGO MIĘSA QAFP – 2 edycja
Czas trwania
kwiecień 2019 – maj 2020
Cel projektu
Cel główny:
Uzyskanie do końca trwania zadania dalszego wzrostu rozpoznawalności (szczególnie na poziomie spontanicznym), wiedzy o asortymencie i ich cechach oraz pozytywnych skojarzeń nt. polskiego certyfikowanego mięsa i wędlin.
Cele szczegółowe:
- wzrost dostępności polskiego certyfikowanego mięsa w polskim systemie jakości na półkach sklepowych w Polsce.
- wzrost zainteresowania polskimi certyfikowanymi produktami: mięsem wieprzowym, mięsem drobiowym oraz wędlinami.
- wzrost produkcji polskiego, certyfikowanego mięsa i wędlin.
Grupa docelowa
Grupa docelową zadania byli konsumenci – osoby w wieku 25-65 lat, w dużym stopniu korzystające z internetu, mediów społecznościowych, odpowiedzialne za zakupy w gospodarstwie domowym i wyznające wartości: rodzina, zdrowie, oraz dbające o jakość codziennego życia, starające się stale ją powiększać, będąc w stanie zapłacić więcej za produkt wysokiej jakości, dla których głównym wyznacznikiem wyborów zakupowych są wartości odżywcze produktów, a decyzje zakupowe podejmowane są pod wpływem reklamy.
Opis projektu
Kontynuacja projektu prowadzonego w 2018 roku, działania promocyjne powiązane zostały bezpośrednio z miejscem sprzedaży, co powoduje, że poszukujący konsument ma odniesienie do miejsca, w którym certyfikowany produkt może zakupić. Realizacja działań w sieci, która posiada w swojej ofercie mięso wieprzowe oraz mięso drobiowe scertyfikowane w Systemie QAFP pozwala skutecznie dotrzeć z informacją o znaczeniu jakości tworzonej ramach polskiego Systemu QAFP i wspiera ją dostępnością produktu, który można od razu sprawdzić. Pozwala to uzyskać bezpośredni efekt w postaci powiązania konsumenta z produktem oraz kryjącą się za nim wartością jakościową i polskim pochodzeniem.
Projekt finansowany ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego i Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.
Działania
Działania w projekcie skupione były wokół reklamy w gazetce sieci handlowej Kaufland i reklamie na bilbordach sklepowych. W trakcie trwania kampanii ukazały się 4 emisje reklamy całostronicowej w nakładzie 5 mln egzemplarzy każda emisja oraz 3 edycje reklamy na bilbordach w 240 lokalizacjach łącznie.
Załączniki
- projekty graficzne reklam w gazetce i na bilbordach
- badanie rozpoznawalności QAFP