Czas trawania

od marca do września 2017 roku

Cel projektu

Celem głównym kampanii było przyczynienie się do wzrostu grona zwolenników „mody na polskość” w koszyku zakupowym i wywołanie zwiększonego popytu wśród konsumentów na wytwarzane przez polskich producentów mięso wieprzowe oraz wędliny wysokiej jakości.

Celami pośrednimi były:

  • wzrost świadomości polskiego pochodzenia i wysokiej jakości mięsa wieprzowego i wytwarzanych z niego wędlin oraz informowanie o dostępności tych produktów w rynku;
  • wywołanie u polskiego konsumenta bezpośredniego skojarzenia polskiego pochodzenia z najlepszym smakiem i wysoką jakością oferowanych przez polskich producentów mięsa wieprzowego i wędlin z niego wytworzonych, wywołanie mody na konsumpcję polskich wysokiej jakości wędliny z polskiej wieprzowiny;
  • oraz stworzenie możliwości bezpośredniej konsumpcji i rozsmakowania się w potrawach z najwyższej jakości polskiego mięsa i wędlin wieprzowych.

Grupa docelowa

Działania kampanii skierowane były do dedykowanej grupy odbiorców – potencjalnych i rzeczywistych konsumentów polskiej wieprzowiny i wędlin wysokiej jakości. Kobiet i mężczyzn w wieku 25+, z wyższym wykształceniem, decydujących o zakupach w gospodarstwach domowych, posiadających świadomość trendów zdrowego żywienia oraz podążający za trendami kulinarnymi i dbający o swoją kondycję fizyczną i zdrowie.

Opis projektu

Kampania o charakterze edukacyjno – promocyjnym oparta na działaniach z zakresu marketingu bezpośredniego (road show food trucka na popularnych imprezach kulinarnych), wsparta działaniami reklamowymi w Internecie oraz prasie, a także działaniami z zakresu public relations, promująca polskie mięso wieprzowe i wędliny najwyższej jakości. Komunikacja uzupełniona o informację o Systemie Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP oraz oparta o produkty z certyfikatem.

Projekt finansowany ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.

Działania

Program był oparty na następujących działaniach:

  • Food truck road show. W terminie od 1 maja do 30 września 2017 roku byliśmy obecni na 10 wydarzeniach kulinarnych i sportowych, gdzie spotkaliśmy reprezentantów naszej grupy docelowej. Łącznie w ramach obecności na tych imprezach dotarliśmy potencjalnie do ponad 150 000 osób. Prowadziliśmy degustację 6 potraw i wydaliśmy łącznie ponad 5 000 porcji, do wykonania, których zużyliśmy ponad 300 kg produktów certyfikowanych QAFP. Food truck przejechał ponad 4 000 km, co było dodatkową formą reklamy i dotarcia do potencjalnie zainteresowanych konsumentów, dzięki brandingowi kampanii, co czyniło go mobilnym nośnikiem reklamowym.
  • Działania reklamowe w internecie prowadzone były na profilach Facebook, Instagram i Pinteres oraz w formie kampanii Google AdWords. Profil FB polubiło i obserwuje prawie 1 700 osób. Większość z nich to miłośnicy gotowania, zdrowej żywności i mięsa wieprzowego, osoby mieszkające w dużych miastach takich jak Warszawa, Poznań, Gdańsk, Kraków, Łódź, czy Katowice. Łącznie na profilu opublikowanych zostało 110 postów o sile dotarcia ponad 500 000 wyświetleń. Najbardziej poczytne posty miały ponad 10 000 wyświetleń i około 1 000 różnych reakcji. Działania na Instagramie i Pinteresie były formą wspomagającą dla FB. Kampania banerowa Google Adwords prowadzona była na kilkunastu portalach internetowych, a w czasie trwania działań odnotowano 2 022 503 wyświetlenia, czyli dotarliśmy z informacją o projekcie do ponad 2 milionów potencjalnych konsumentów.
  • Działania reklamowe w prasie prowadzone były w miesięcznikach Zwierciadło i Kuchnia. Reklamy ½ strony zamieszczone zostały we wrześniowych numerach czasopism, które w sprzedaży ukazały się w sierpniu, zaś notatki PR zostały opublikowane na serwisach internetowych tych periodyków. Czasopisma zostały dobrane pod względem zasięgu i poczytności oraz grupy docelowej. Zwierciadło – polski, luksusowy miesięcznik dla kobiet, ukazujący się nieprzerwanie od 1957 roku, wyróżnia go unikalna formuła, wysoka jakość merytoryczna oraz nowoczesna i elegancka szata graficzna. Sprzedaż kształtuje się na poziomie ponad 100 000 egzemplarzy. Portal gazety to ekskluzywna i uznana przez czytelniczki marka, ze statystykami miesięcznymi ponad 300 000 unikalnych użytkowników i 1 200 000 odsłon. Kuchnia – ekskluzywny miesięcznik dla miłośników sztuki kulinarnej prezentujący autorskie i sprawdzone przepisy, odkrywający przed czytelnikami wspaniały świat smaków i aromatów wydawany od ponad 20 lat. Średni nakład czasopisma to 40 000 egzemplarzy, zaś portal czasopisma jest częścią portalu gazeta.pl/ agora więc ma jeden z największych zasięgów.

Załączniki

  • zdjęcia
  • materiały promocyjne – ulotki

Materiały

Logo Fundusze Europejskie
Logo Polski
Logo UE