Czas trwania

styczeń – grudzień 2018 roku

Cel projektu

Głównym celem był wzrost wiedzy i pozytywnych skojarzeń nt. polskiego certyfikowanego mięsa oraz wzrost jego sprzedaży.

Grupa docelowa

Grupa docelową zadania byli konsumenci – osoby w wieku 25-65 lat, w dużym stopniu korzystające z internetu, mediów społecznościowych, odpowiedzialne za zakupy w gospodarstwie domowym i wyznające wartości: rodzina, zdrowie, oraz dbające o jakość codziennego życia, starające się stale ją powiększać, będąc w stanie zapłacić więcej za produkt wysokiej jakości, dla których głównym wyznacznikiem wyborów zakupowych są wartości odżywcze produktów, a decyzje zakupowe podejmowane są pod wpływem reklamy.

Opis projektu

Obecność produktów głównie w sieci sklepów własnych oraz w niektórych sieciach handlowych, ale bez komunikowania tego do konsumenta utrudnia dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Jednoczesne prowadzenie działań promocyjnych nie powiązanych z miejscem sprzedaży powoduje, że poszukujący konsument nie ma bezpośredniego odniesienia do miejsca, w którym certyfikowany produkt może zakupić.  Dlatego realizacja działań w sieci, która posiada w swojej ofercie mięso wieprzowe oraz mięso drobiowe scertyfikowane w Systemie QAFP pozwala skutecznie dotrzeć z informacją o znaczeniu jakości tworzonej ramach polskiego Systemu QAFP i wspiera ją dostępnością produktu, który można od razu sprawdzić. Pozwala to uzyskać bezpośredni efekt w postaci powiązania konsumenta z produktem oraz kryjącą się za nim wartością jakościową i polskim pochodzeniem.

Projekt finansowany ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego i Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

Działania

Działania w projekcie skupione były wokół reklamy w gazetce sieci handlowej Kaufland i reklamie na bilbordach sklepowych. W trakcie trwania kampanii ukazały się 4 edycje reklamy całostronicowej w nakładzie 5 mln egzemplarzy każda edycja oraz 2 edycje reklamy na bilbordach w 160 lokalizacjach łącznie.

 

Wybór sieci Kauflad jako partnera tego projektu nie był przypadkowy. Według badań Market Side, w 2017 roku KAUFLAND znalazł się na 3 miejscu najpopularniejszych sieci handlowych, gdzie Polscy najchętniej dokonują zakupów. Średnio w sklepach tej sieci zakupy robi 34 proc. Polaków. To wysoka pozycja mając na uwadze fakt, że Polacy nie są lojalnymi klientami, a przeciętny Polak robi zakupy w czterech różnych sieciach miesięcznie. Według raportu firmy Euromonitor International KAUFLAND to najlepiej oceniana przez klientów sieć handlowa. Ponadto gazetka reklamowa Kauflanda dociera do 93 proc. klientów sieci, a o efektywności tej formy reklamy najlepiej świadczy wysoki wskaźnik czytelnictwa tej gazetki, który wynosi aż 67 proc. W 2017 roku kapituła programu AdRetail Inspirio (eksperci ds. handlu i reklamy) przeanalizowała gazetki reklamowe sieci handlowych. Kaufland wygrał w kategorii hipermarketów ze względu na atrakcyjne i przejrzyste ukazywanie produktów. Przy ocenie gazetek brano pod uwagę takie cechy, jak atrakcyjność rynkowa i wizualna, oryginalność, innowacyjność, walory estetyczne, funkcjonalność.

Załączniki

  • Projekty graficzne gazetek i bilbordów
  • Badania rozpoznawalności QAFP

Materiały

Logo UE
Logo UE
Logo UE