BRANŻA MIĘSNA – SZANSE I WYZWANIA
Opis projektu
Przedmiotem zadania byłą organizacja jednodniowej konferencji w Warszawie do końca czerwca 2022 r. na temat szans i wyzwań w branży mięsnej, czyli aktualnej sytuacji na rynku produkcji mięsa wieprzowego, drobiowego i wołowego w Polsce dla około 200 przedstawicieli branży mięsnej: zakładów ubojowych, rozbiorowych, przetwórczych a także hodowców i producentów świń, drobiu i bydła.
Projekt finansowany ze środków Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego, Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Wołowego
Czas trwania
lipiec 2020 – czerwiec 2022
Cel projektu
Celem głównym było przekazanie bieżących, kluczowych informacji branżowych około 200 uczestnikom konferencji (przedstawicielom mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw sektora mięsnego a także hodowców świń, bydła i drobiu) i wywołanie dyskusji dotyczącej aktualnych wyzwań i szans jakie stoją przed branżą mięsną w Polsce.
Grupa docelowa
Grupami docelowymi konferencji byli:
- przedstawiciele mikro, małych, średnich i dużych firm z branży mięsnej (ubój, rozbiór i przetwórstwo wszystkich gatunków mięs)
- hodowcy i producenci świń, bydła i drobiu.
Działania
Przedstawione zagadnienia podczas konferencji:
- aktualna sytuacja na rynku energii elektrycznej, koszty, możliwości ich obniżenia;
- ASF – aktualna sytuacja, bioasekuracja, możliwe środki prewencyjne;
- aktualna sytuacja, bariery i możliwości eksportu wszystkich gatunków mięs z Polski na rynek UE i rynki trzecie;
- zarządzanie wizerunkiem firmy, również w sytuacjach kryzysowych wywołanych np. aferami w mediach;
- analizy rynkowe i prognozy z dziedziny eksportu i importu mięsa.
Uczestnicy konferencji mieli okazję zapoznać się z najbardziej aktualnymi informacjami branżowymi, wyzwaniami jakie ich czekają w najbliższej przyszłości oraz jakie są dla nich szanse pozostania na rynku, a także rozwoju i zdobywania rynków zbytu. Kompleksowe informacje pozwoliły uczestnikom konferencji na podejmowanie dalszych strategicznych działań i decyzji dotyczących ich działalności gospodarczej, poszukiwania dostawców, nowych rynków zbytu, możliwości obniżenia cen prądu poprzez np. zmianę dostawcy czy zastosowania w zakładach/budynkach inwentarskich źródeł kogeneracyjnych, np. wysokosprawnej kogeneracji gazowej