AKADEMIA WIEDZY O MIĘSIE OD POLA DO STOŁU – 3 EDYCJA
Opis projektu
Zadanie zostało zrealizowane w oparciu o działania w mediach społecznościowych oraz na dedykowanej stronie internetowej projektu. Możliwość wzięcia udziału w projekcie mieli uczniowie ze szkół o profilach gastronomicznych i rolniczych na terenie województwa: kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, łódzkiego, mazowieckiego, wielkopolskiego oraz świętokrzyskiego. Kampania aktywizowała młodzież pokazując, że praca w sektorze rolno – spożywczym to nowoczesne i odpowiedzialne zajęcie, a także ciekawa ścieżka rozwoju osobistego.
Projekt finansowany ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wołowego oraz Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego.
Czas trwania
lipiec 2021 – styczeń 2022
Cele projektu
Celem głównym kampanii było promowanie spożycia i produkcji wołowiny oraz mięsa z indyka poprzez platformę edukacyjną wspierającą potencjalnych przyszłych pracowników sektora rolno-spożywczego i połączenie ich z praktyką.
Cel szczegółowy:
- edukacja w zakresie procesu i etapów produkcji mięsa a także prowadzenia przedsiębiorstwa i ścieżek kariery zawodowej w branży mięsnej.
Grupa docelowa
Grupą docelową projektu byli młodzi ludzie, uczniowie uczący się w ramach szkół o profilach związanych z obszarem rolno-spożywczym (np. rolnicze, technologiczne, dietetyczne, gastronomiczne).
Ogółem wg danych GUS uczniowie wymienionych kierunków to grupa ok 20 tys. osób.
Działania
Przedmiotem zadania było zorganizowanie konkursu dla uczniów szkół zawodowych o profilach związanych z obszarem rolno-spożywczym wraz z galą finałową i pokazem kulinarnym, w ramach którego odbyły się:
- eventy kulinarno – edukacyjne w 3 zwycięskich szkołach, które były połączeniem gotowania i spotkaniem z ambasadorem projektu (rozpoznawalnym medialnie kucharzem), co aktywizowało nie tylko zwycięskie zespoły ale całą społeczność danej szkoły;
- przygotowanie autorskiego scenariuszu lekcji o tematyce z zakresu kariery w branży mięsnej oraz właściwości mięsa z indyka i wołowiny;
- zaktualizowanie strony internetowej projektu stworzonej w 2 edycji programu i przekształcenie w platformę wiedzy praktycznej dotyczącej zatrudnienia w branży mięsnej;
- prowadzenie profilu projektu na Facebooku założonego w 1 edycji i aktualizowanego w 2 edycji zadania (przygotowanie treści i grafik, wdrożenie i promocja).