Opis

Zadanie było realizowane w oparciu o działania w mediach społecznościowych (dedykowany profil na Facebooku), lokalnej prasie i rozgłośniach radiowych na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, lubelskiego, łódzkiego oraz mazowieckiego. Kampania aktywizowała młodzież ze szkół o profilach gastronomicznych i rolniczych pokazując, że praca w sektorze rolno – spożywczym to nowoczesne i odpowiedzialne zajęcie, a także ciekawa ścieżka rozwoju osobistego.

Projekt finansowany ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wołowego oraz Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego.

 

Czas trwania

kwiecień 2021 – styczeń 2021

Cel projektu

Celem głównym kampanii było promowanie spożycia i produkcji wołowiny oraz mięsa z indyka poprzez platformę edukacyjną wspierającą potencjalnych przyszłych pracowników sektora rolno-spożywczego i połączenie ich z praktyką.

Cele szczegółowe:

  • edukacja oraz budowanie świadomości w zakresie tradycji i dorobku polskiego sektora rolno – spożywczego oraz możliwości związanych z praca w tym obszarze gospodarki;
  • poinformowanie o tym jak w praktyce przebiega proces produkcji i prowadzenie działalności w ramach produkcji zwierzęcej oraz produkcji i przetwórstwa mięsa;
  • zaprezentowanie etapów produkcji i dystrybucji mięsa wołowego oraz mięsa z indyka wraz z aspektem ich jakości i promocji;
  • budowanie pozytywnego wizerunku mięsa wołowego oraz mięsa z indyka.

Grupa docelowa

Główną grupą docelową zadania są młodzi ludzie, uczniowie uczący się w ramach szkół o profilach związanych z obszarem rolno-spożywczym (np. rolnicze, technologiczne, dietetyczne, gastronomiczne). Ogółem wg danych GUS w kraju uczniowie kierunków kształcenia zawodowego o profilach produkcyjno-przetwórczych w branży rolno spożywczej oraz rolnym to grupa ok 20 tys. osób.

Pośrednio grupą docelową zadania są uczestniczy łańcucha produkcji mięsa z indyka oraz wołowiny, którzy biorąc udział w zadaniu będą dzielili się swoją wiedza i stworzą platformę edukacji praktycznej dla potencjalnych pracowników sektora rolno-spożywczego.

Działania

Przedmiotem zadania był cykl wydarzeń skierowanych do grupy docelowej zadania i obejmujących m.in.:

  • 4 spotkania edukacyjne dla uczniów, realizowane w dwóch blokach tematycznych w formie prelekcji/ szkolenia specjalistycznego z ekspertem (np. technolog żywności, technolog jakości etc.) w zakresie procesu produkcyjnego mięsa drobiowego i wołowego w całym łańcuchu od pola do stołu oraz warsztatu kulinarnego w zakresie wykonania dań z indyka i wołowiny pod okiem kucharzy/ szefów kuchni.
  • konkurs dla szkół i uczniów, realizowany w 2 etapach konkurs dla szkół zawodowych, którego finał połączony z pokazem kulinarnym nowoczesnych trendów np. kuchnia molekularna czy fusion, będzie stanowił jednocześnie zakończenie i podsumowanie realizacji zadania. Konkurs będzie uwzględniał nagrody dla szkół oraz uczniów biorących udział w projekcie.
  • promocja w lokalnych mediach oraz Internecie, realizacja zadania będzie promowana w Internecie w ramach dedykowanej strony internetowej i fanpage na Facebooku, który będzie platformą łączącą uczestników wydarzeń ze środowiskiem zewnętrznym. Dodatkowo w celu propagowania poszczególnych wydarzeń w ramach zadania zrealizowana zostanie promocja w lokalnych mediach (radio).
  • materiały edukacyjne – w ramach zadania opracowana zostanie broszura edukacyjna zawierająca materiały ze spotkań edukacyjnych

 

Materiały

Logo Fundusze Europejskie
Logo Polski
Logo UE