OPIS

Międzynarodowe Targi Przemysłu Spożywczego ANUGA 2019 okazały się po raz kolejny globalnym wydarzeniem branżowym nr 1. W Kolonii zaprezentowano obecne trendy, najnowsze innowacje i wizjonerskie koncepcje żywności przyszłości.

  • Targi zanotowały ponad 170 000 odwiedzających (to wzrost o 3 procent w porównaniu do 2017 r.) z 201 krajów i około 7500 wystawców (wzrost w porównaniu do 7 405 w 2017 r.) ze 106 krajów, tym samym padły kolejne rekordy frekwencji.
  • Udział zagranicznych wystawców wyniósł prawie 90 procent, a udział zagranicznych zwiedzających 75 procent. Wystawcy z całego świata zaprezentowali całe spektrum globalnych produktów na dziesięciu halach pod jednym dachem.
  • Na targach obecni byli wszyscy ważni importerzy i dystrybutorzy żywności na świecie oraz najważniejsie dystrybutorzy z Niemiec, między innymi Walmart, Costco Wholesale, The Kroger Co., Metro AG, Walgreens Boots Alliance, Inc., Edeka, Rewe Group, Penny, Lidl i Kaufland (Schwarz Group). Obecni byli również najwazniejsi sprzedawcy internetowi, tacy jak Amazon, LSG Group, E.Leclerc, Mercadona, Migros i Grupy SPC.
  • Pod względem liczby odwiedzających z Europy odnotowano większe zainteresowanie odbiorców z Wielkiej Brytanii, Holandii, Polski czy Ukrainy. Znaczące wzrosty z krajów pozaeuropejskich zarejestrowano głównie z Brazylii i Japonii.

Ciągły wzrost liczby odwiedzających targi i wystawców potwierdza doskonałą międzynarodową pozycję Anugi jako najważniejszej platformy biznesowej. Żadne inne wydarzenie nie łączy tak skutecznie podaży i popytu na tak wysokim poziomie jakości, jak targi w Kolonii. Targi ANUGA to także panele dyskusyjne, sympozja, debaty i ogólnie platforma wymiany wiedzy i doświadczenia wystawców z całego świata. Omówiono tutaj strategiczne decyzje dla całego przemysłu spożywczego, przedstawiono nowe rozwiązania i koncepcje dotyczące wielkich wyzwań globalnego przemysłu spożywczego.

Projekt finansowany ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego i Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.

Czas trwania

lipiec 2019 – październik 2019

Cel projektu

Celem głównym kampanii był wzrost popytu na polską wieprzowinę i wołowinę zarówno na rynku wspólnotowym jaki u odbiorców krajów trzecich.

Cele szczegółowe kampanii:

  1. wzmocnienie wizerunku polskiej wieprzowiny, wołowiny oraz ich przetworów w aspekcie ich jakości i bezpieczeństwa;
  2. nawiązanie i umacnianie relacji z międzynarodowymi partnerami biznesowymi;
  3. budowanie mocnej pozycji polskiej branży mięsnej na arenie międzynarodowej;

Grupa docelowa

Główną grupą docelową zadania byli profesjonaliści z branży mięsnej reprezentowani przez importerów, dystrybutorów oraz sieci handlowe działające na rynku międzynarodowym.

Działania

W ramach zadania przygotowane było profesjonalne stoisko targowe reprezentujące polską branżę mięsna i pokazujące bogactwo jej oferty oraz wysoką jakość produktów oferowanych przez Polskę. Stoisko koncentrowało się wokół strefy spotkań, w której przedstawiciele branży z Polski mogli odbywać rozmowy na temat polskiego mięsa wieprzowego i wołowego oraz ich przetworów. Wspierane było przez strefę kulinarną mającą za zadanie zaprezentowanie polskiego bogactwa kulinarnego bazującego na promowanych produktach oraz przygotowanie poczęstunku dla gości odwiedzających stoisko. Przekaz prezentowany na stoisku był wzmocniony oznaczeniem „Polska smakuje”.

Załączniki

  • filmy
  • ulotka
  • zdjęcia

Materiały

Logo UE
Logo UE
Logo UE